נתיב חיי

תמי אפשטיין אמנות חיובית בהשפעת מדיטציה. ציירת ייחודית שמציירת בטכניקה אישית שפיתחה:  טכניקה מיוחדת של יצירה בתדרי אור

הצהרת אמן:

" אני מאמינה שלאמנות יש כח עצום להשפיע על המציאות. מה שאנו רואים נכנס לתת המודע והמחשבות והתחושות משפיעות עלינו כפרטים וכציבור. כאמנית, אני מחוייבת לעוצמה זו. ורצוני להפיץ כמה שניתן יותר תודעה חיובית באמצעות ציורי. ולהפיץ גם את הרעיונות הרוחניים שלי״.
תודה
 
 

עד שנת 2010 פיתחתי כל הזמן טכניקות מקוריות בציור.
אחת הטכניקות שפיתחתי הייתה לכיוון של ציור דמויות במדיטציה. ובצורה אנטואיטיבית,   גיליתי שכשאני מציירת מודל, אם אינני מתבוננת בדף, אלא מתרכזת במודל, וממש חשה את הריח והאנרגיה שלו ומתרכזת במהות שלו..

…לנגד עיני משתנה דמותו, ואני רואה אותו בגילגולים הקודמים שלו, רואה את צבעי ההילה והצ'קרות שלו, ממש חשה את המחשבות והתחושות של המודל, ומעבירה זאת לדף. 

השיא של החיבור לרוח היה מתרחש אם הייתי עוצמת את עיני, מתרכזת ומציירת מתוך ריכוז בעיניים עצומות. כשהייתי פוקחת את עיני היה מתגלה לי שציירתי דמות מוכרת…למשל.. מבלי להתכוון ציירתי את המלאך השומר שלי המופיע עבורי במדיטציות.

לפני כמה שנים סבלתי מסנוור קשה בעיניים. 
בוקר שישי אחד נסעתי לביה"ס "בסיס", בו נהגתי כאורחת לרשום מודל חופשי. (אני תמיד מחפשת מקומות כפיים לרשום מודל..)
כל הדרך דמעתי, כיוון שכפי שציינתי סבלתי מאוד מסנוור, והשמש סינוורה אותי. כל כמה דקות נעצרתי בשולי הכביש לניגוב דמעותי, וכדי להרגע. זה היה בלתי נסבל…

הסינוור באותם חודשים היה כה מציק שנאלצתי להרכיב משקפי שמש גם בתוך הבית!
הגעתי למקום, וראיתי דוגמן צעיר עם עיניים צלולות בהירות ורעננות. אמרתי לעצמי:
"עכשיו תמי…ציירי אותו במדיטציה, קחי ממנו השראה. אל תקנאי בו אל תגידי הלוואי שהיו לי עיניים כאלו צלולות..אלא, קחי השראה, הכנסי לתודעה בהשראתו, היי בתודעה שהעיניים שלך צלולות ושקופות כמו שלו..". וכך עשיתי.

הציורים שלי מהירים מאוד..ציירתי בתודעה זו בהשראתו. התרכזתי בעיניים שלו. לא הסתכלתי כלל על הדף, אלא רק על העיניים שלו, תוך כדי שאני נמצאת בתודעה שעיניי שקופות וצלולות כמו שלו.

וואו…..כבדרך נס…כשסיימתי את הציור, נ ע ל ם לי הסנוור לחלוטין!!!

התודענעלם ולא חזר!

האם ה העמוקה שלי שעיני צלולות גרמה למוח לפקד כך על הגוף.. או..?
האם קרה כאן איזה נס אחר?

מעניין עוד,  שכשהתבוננתי בציור, לאחר סיומו, שהרי בתהליך היצירה של מודלים אינני מתבוננת בדף אלא רק עוצמת עיניים, או מסתכלת רק על המודל. לאחר הסיום, התבוננתי בדף וגיליתי…ציירתי גבר עם פיות סביב עיינו השמאלית (הסנוור היה בעיין שמאל בלבד).

לאחר הנס הזה חשבתי לעצמי…וואו.. אפשר לרפא כך באמצעות התודעה והציור בתודעה רצויה ולמגנט מציאות…אולי נעזור לעולם…אולי נרפא את העולם….וכך יצרתי את פרוייקט השלום שלי.

בדרך זו גם הפקתי, בצירופי מקרים מהממים את פרוייקט השואה

בשל כל אלו, ועוד ניסים מדהימים*, אני כל כך מאמינה בדרך הזו ומגלגלת ומפתחת אותה עוד ועוד.
אפילו הצלחתי מעצם הציור למגנט ריפוי לאיש אהוב

כל יומולדת אני מציירת ברכה של מי שאני אוהבת, מתוך תודעה שהוא כבר בהגשמה.שהוא כבר נמצא במקום בו הוא רוצה להמצא…..ו..זה עובד! מחשבה בוראת מציאות.
 אוייי…אלוהים תודה ענקית!

באהבה תמי אפשטיין

חוץ מהציורים האינטואטיבים. תמי מעבירה גם סדנאות ואירועים ברוח זו, על מנת ליצור מציאות רצויה, ואף יזמה פרוייקט שלום בינלאומי, ופרוייקט לשואה ברוח זו.

לאחר סיום לימודי האמנות, הבחינה תמי שתהליך הציור שלה רוחני מאוד.

לאחר שנים של ציור כזה חוותה תמי תהליך ריפוי משמעותי של עצמה, כשציירה בתודעה שהיא בריאה – הבריאה, ואף צופים בציורים אלו חוו ריפוי! 

נוסף ליופיים של הציורים ולערכם האמנותי, מסתבר שתמי מביאה בשורה, ושיש ליצירות כוח ל"מגנט" ריפוי, ולשפר בריאות ואנרגיה!.

לאחר שנוכחה בהשפעות אלו החליטה אפשטיין לנסות לעזור לעולם עם אמנותה.
 

פרוייקט זה נולד אף הוא בצירוף מקרים. אפשטיין זומנה לזאגרב לייצג את ישראל באירוע אמנות. (בארוע זה נבחרה להיות הנשיאה של ארגון בינלאומי לאמנות).

כשטיילה במדרחוב בזאגרב, "שיגע אותה" רעש הרכבות. תמי, דור 5 בישראל, עוד מימי הבילויים, ואין למשפחתה הפרטית  קשר לשואה, אבל רעש הרכבות עורר בה  "זיכרונות". תמי חוותה את נשמות העולים לרכבות וקיבלה מסר לצייר את הנספים אז, כנשמות מאושרות כיום!

ואמנם כשהביאה את הציור לפתיחת תערוכה בינלאומית בארגון בכו המשתתפים מ32 מדינות, למשמע הסיפור מלווה הציור, בנסיעתה הבאה לזאגרב, לאחר שנבחרה לנשיאת ארגון האמנות הבינלאומי, ציירה אפשטיין ציור זה שוב – ואז, להפתעה  חוותה חוויה מיסטית עוצמתית של "תקשור" עם נשמות נספים, תמי חוותה אותם יוצאים שדופים מהמרתפים ומצטרפים אליה למטוס לישראל. עקב כך נוכחה תמי שוב, שמחשבות ודמיון המשולבים באמנות שלה, הם בעלי כוח ל"מגנט" מציאות. כלומר, כשמציירים משהוא מתוך תודעה עמוקה, דברים דומים מתרחשים במציאות שלנו (בבחינת "דומה מושך דומה").

 
בדרך נס, שכאילו זומנה משמיים, הזדמן לתמי לקיים את פרוייקט השואה במדינות נוספות. עקב צירופי מקרים של טיסות שהתעכבו ובוטלו, בדרכה לתערוכה שלה בהולנד, טיסות עוכבו ונידחו, ובדרך שכאילו כוונה משמיים, תמי הגיעה לפולין בנחיתת חירום, וקיימה בוורשה ובהאג את פרוייקט השואה בדרך דומה לזו שעשתה בזאגרב.
 
בעקבות כך ובדרך זו יזמה תמי אפשטיין את פרוייקט Peace" from Jerusalem to the World" בפרוייקט המדהים הזה של דומה מושך דומה, ציירו אמנים ב52 מדינות בו זמנית  בהדרכת תמי. באותה שעה. בהדרכה  עשו מדיטציה בה חוו שהשלום כבר כאן ועכשיו, ובתודעה זו ציירו. הפרוייקט ממשיך על אש קטנה מאוד עד היום. פעם בחודש כבר 5 שנים.
 
הציורים של קרני האור מסמלים את האור שתמי מרגישה. אור שיוצא מליבה לעולם. ולמרות שהם מצויירים ביד חופשית, הם מסתיימים בקו היקפי אחיד כאילו סומנו במחשב קווי הסיום.
 
את הסיפורים האלו ורבים ומרתקים אחרים מספרת תמי בהרצאותיה וסדנאותיה, ואף מדגימה את טכניקת הציור שלה כשהיא מציירת בהופעה חיה במהלך מדיטציה  מופע מרגש!!
תמי מקיימת גם סדנאות  פרטניות לריפוי, ואף מקיימת אירועי גיבוש ייחודיים וימי הולדת, בהם היא מחברת מדיטציה מיוחדת להגשמת משאלות של בעל השמחה, ומנחה כיצד לצייר בחופש בהשפעת מדיטציה זו, בחזקת דומה מושך דומה, בהשראת הכטכניקה בה היא מציירת.
 
תמי מביאה לנו בשורה של זרם חדש באמנות! אמנות יוצרת מציאות!!
 
 

תמי למדה ב "אבני" " מכללה לציור ופיסול ר"ג "מימד לאמנות חזותית" "המדרשה" ברמה"ש קליגרפיה ב"בסיס" ועוד..

בין מוריה נמנים: הרולד רובין ז"ל, יאן ראוכוורגר,  אליהו גת, רחל שביט, אורי שטטנר, אתי לב ז"ל, ניצה פלנץ, פרדי פביאן, ועוד רבים וטובים, עם מרביתם תמי בקשר אוהב עד היום…

דילוג לתוכן